Ana Sayfa /
BilgilerTriger kayışı (veya zamanlama kayışı), motorun krank mili ile eksantrik mili arasındaki senkronizasyonu sağlayan, oldukça kritik bir parçadır. Bu kayış sayesinde motor içindeki supaplar ve pistonlar tam zamanında çalışır. Triger kayışının amacı, motorun iç parçaları arasındaki uyumu koruyarak düzgün çalışmasını sağlamaktır.
Triger kayışı (veya zamanlama kayışı), motorun krank mili ile eksantrik mili arasındaki senkronizasyonu sağlayan, oldukça kritik bir parçadır. Bu kayış sayesinde motor içindeki supaplar ve pistonlar tam zamanında çalışır. Triger kayışının amacı, motorun iç parçaları arasındaki uyumu koruyarak düzgün çalışmasını sağlamaktır.
Eğer triger kayışı koparsa, motor içindeki pistonlar ve supaplar çarpışabilir. Bu da çok ciddi motor hasarına, hatta komple motorun değişmesine yol açabilir.
Araç üreticileri genellikle triger kayışı değişim aralığını 60.000 - 120.000 km arası olarak belirtir. Ancak bu mesafe dışında yaşlanma da önemlidir. Yani araç az kullanılsa bile 5-6 yılda bir kayışın kontrol edilmesi önerilir.
• Motorun çalışmaması (koptuğunda)
• Düzensiz çalışma
• Tuhaf sesler (gıcırtı/çıtırtı)
• Rölantide dalgalanma
Triger kayışı, motorun beyni gibidir. Zamanında değişimi motorun ömrünü belirler. Bu nedenle ihmal edilmemesi gerekir.
Aracınızın bakımı ile ilgili diğer önemli konuları da inceleyebilirsiniz.